Kancelaria prawna Kamil Skwiot

Kancelaria prawna Kamil Skwiot
Kancelaria Skwiot

sobota, 23 czerwca 2012

Witam Wszystkich na moim blogu!

Na wstępie wypada się przedstawić.
Studiowałem prawo na Uniwersytecie w Białymstoku. Po studiach podjąłem się prowadzenia działalności, która miała niewiele wspólnego z wykształceniem. Jednak zdobyta w trakcie studiów dwuletnia praktyka w kancelarii adwokackiej powodowała, że brakowało mi kontaktu z prawem, ludźmi i ich problemami. Porzuciłem więc dotychczasowe zajęcia i podjąłem trud dostania się na aplikację adwokacką. Udało się, chociaż wielka w tym zasługa mojej żony, która na czas nauki przejęła w całości ciężar zajęcia się domem i rodziną. Opłaciło się. Obecnie jestem aplikantem adwokackim zrzeszonym w warszawskiej Izbie Adwokackiej. W chili zakładania blogu jestem na trzecim, ostatnim roku. Przede mną egzamin zawodowy i - jeżeli uda się go zdać - realizacja marzeń i mianowanie na adwokata.
Co do samego blogu. Blog zapewne jakich wiele, ale mam nadzieję, że dzięki niemu uda się przybliżyć osobom nie obeznanym z prawem podstawowe instytucje prawne. Z uwagi na własne preferencje zajmować się będę głownie zagadnieniami cywilistycznymi, czyli takimi jakie każdego człowieka dotyczą. Są to między innymi umowy, spadki, władza rodzicielska.
Mam przy tym nadzieję, że uda mi się opisać trudne ze swej natury kwestie prawnicze językiem przystępnym i zrozumiałym.
Wieloletnia praktyka sądowa i kancelaryjna spowodowała podjęcie decyzji o założeniu własnej Kancelarii Prawnej. W ramach pracy zawodowej ugruntowało się we mnie przekonanie, że realia prawne nie są prawie w ogóle znane przeciętnym obywatelom. Nawet tym, którzy z racji wykonywanej pracy zawodowej powinni chociaż w podstawowym zakresie rozumieć zasady funkcjonowania prawa w Polsce.
Powyższe, a także zalew niesprawdzonych i często błędnych informacji na jakie natykają się zainteresowani w Internecie, nawet spod szyldu  „prawnika” czy innego „specjalisty” zdeterminowała decyzję o podjęciu trudu prowadzenia tej formy dzielenia się wiedzą.
Mam nadzieję, że dzięki temu chociaż w niewielkim stopniu uda się zaznajomić zainteresowanych z trudnymi zagadnieniami prawnymi i przekonać czytelników, że sprawy same się nie rozwiążą. Trzeba poświęcić im czas i energię.

Z góry wypada prosić czytelników o wyrozumiałość. Obowiązki rodzinne oraz zawodowe mogą stanowić skuteczną przeszkodę do aktualizowania treści blogu z częstotliwością jaką sobie zakładam.

Pozdrawiam!
Kamil Skwiot

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz